نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1931
-
الف
+

نمایشگاه خطاطی و نقاشی «سکوت پر حرف» در «مزارشریف» برگزار شد

نمایشگاه آثار هنری نقاشی و خطاطی موسوم به «سکوت پرحرف» برای 3 روز در کتابخانه «فردوسی» شهر «مزارشریف»آغاز به کار کرده است.

به گزارش آی فیلم2، نمایشگاه آثار هنری نقاشی و خطاطی موسوم به «سکوت پرحرف» از روز گذشته در کتابخانه «فردوسی» شهر«مزارشریف»آغاز به کار کرده است.

در نمایشگاه«سکوت پرحرف» موضوعاتی چون «صلح»، «آزادی»، «طبیعت» و «وضعیت اجتماعی» در افغانستان به تصویر کشیده شده و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

در این نمایشگاه 200 تابلو با موضوعات مختلف از سوی کارگاه هنری «ساحل ذهاب» و «ریاست اطلاعات و فرهنگ بلخ»با همکاری «مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان» به نمایش گذاشته شده است.

 «سید حامد موسوی» مسوول دفتر نمایندگی مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان در مزارشریف در مورد این نمایشگاه گفته است: هنر اصل مهم و جز فرهنگ یک جامعه است که در قالب داشته های فرهنگی یک کشور به جهان معرفی می گردد؛ همانگونه که کشورها در دنیا توسط هنر قدرت و توانایی‌شان را به نمایش می‌گذارند، افغانستان نیز توسط هنر داشته‌هایش را به دنیا معرفی می‌کند.

وی در ادامه گفت: جای خوشحالی است که «بلخ»مهد هنر است، اما متاسفانه اکنون به درستی هنر و هنرمندان مورد حمایت قرار نمی‌گیرند.

به گفته‌ی او، نبود حمایت از هنر سبب گردیده تا هنرمندان از کارشان دست بردارند و به کارگری و سایر شغل‌های کاذب مصروف گردند.

بازدید کنندگان این نمایشگاه نیز برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها را در غنی‌سازی فرهنگ کشور موثر خواندند.

آوا نوشت: این در حالی است که همزمان با هفته‌ی زاد‌روز «مولانا جلال الدین محمد بلخی»، تا کنون چندین نمایشگاه در شهر «مزارشریف» برگزار گردیده است.

م آ

نظر شما
ارسال نظر